Wkładki ortopedyczne - rodzaje, dla kogo?

Wkładki ortopedyczne mogą być stosowane w przypadku bólu stóp, a także u osób z wadami postawy. Poprawiają komfort chodzenia i odciążają stawy.

Wkładki ortopedyczne na ból stóp, wady postawy i deformacje palców. Zalety użytkowania

Wkładki ortopedyczne to dobre rozwiązanie dla osób cierpiących na bóle stóp. Odciążają je, a także zmniejszają dolegliwości związane z deformacjami palców. Pozwalają zminimalizować mikrowstrząsy powstające w trakcie chodzenia oraz ryzyko pojawienia się podrażnień skórnych.

Wkładki do butów poprawiają ustawienie stóp, wspierają biodra, kręgosłup, a także odciążają kolana. Sprawiają, że nogi się mniej męczą i niwelują ból pleców. Ponadto pomagają zmniejszyć wady postawy.

Wkładki zmniejszające ból stóp w trakcie chodzenia

Wkładki ortopedyczne są zazwyczaj wykonane z silikonu lub miękkiego żelu, dzięki czemu z łatwością dopasowują się do anatomicznego kształtu stopy. Dzięki temu ból w trakcie chodzenia nie pojawia się lub jest mniejszy niż bez użycia wkładek. Dzieje się tak, ponieważ zabezpieczają one kości śródstopia przed skutkami stykania się z podłożem - zazwyczaj dosyć twardym. Sprawiają to m.in. podpiętki, które obniżają moc mikrowstrząsów powstających podczas chodzenia. Wpływa to na ograniczenie bolesności w obrębie kręgosłupa i nóg. Oprócz tego chroni stawy. Niektóre z wkładek ortopedycznych mają dodatkowe masujące pierścienie, które zapobiegają twardnieniu skóry. Wkładki minimalizują ryzyko podrażnień, które pojawiają się na stopach. Jest to szczególnie ważne u cukrzyków. Inne grupy osób, które powinny rozważyć noszenie wkładek to osoby pracujące w pozycji stojącej lub te, które dużo chodzą, np. kelnerzy, kobiety w ciąży oraz sportowcy.

Wkładki ortopedyczne dla osób z wadami stóp

Wkładki ortopedyczne pomogą także w przypadku wad stóp. Silikonowe lub żelowe wkłady zmniejszają nacisk na przodzie stóp. Mogą być stosowane np. przez tych, którzy cierpią na płaskostopie poprzeczne. Najlepiej, aby wkładki były dopasowywane indywidualnie, dzięki czemu zostaną dokładnie dopasowane do istniejącej wady.

Wkładki prostujące palce młotkowate i inne deformacje palców

Wkładki prostujące palce młotkowate zdecydowanie zmniejszają bolesność na przodzie stóp u osób z tą deformacją palców. Żelowe podpórki pozytywnie wpływają także na samopoczucie osób z palcami szponowatymi. Klin z żelu umiejscowiony pomiędzy palcami poprawia komfort chodzenia u pacjentów z paluchem koślawym. Wstawka oddzielająca palce zapobiega powstawaniu urazów i tarciu powierzchni palców znajdujących się obok. W sprzedaży są też dostępne wkładki na haluksy - kolejną często występującą deformację stóp.

Wkładki zmniejszające ryzyko powstania modzeli i nagniotków

Wkładki można nosić też profilaktycznie - zmniejszają one bowiem ryzyko pojawienia się nagniotków i modzeli. Mogą one powstawać w miejscach szczególnie obciążonych podczas chodzenia. Żelowe bądź silikonowe wkłady mogą też łagodzić dolegliwości związane z już istniejącymi nagniotkami zlokalizowanymi pomiędzy palcami.

Agnieszka Wadowska

Zebraliśmy 1 710 opinii.